Afhentning og forsendelser
Leveringstid
Afronordic.dk bestræber sig på at dine ordrer leveres inden for 2-4 hverdage. Hvis varerne ikke er på lager, vil vi kontakte dig så hurtigt som muligt, så vi kan aftale levering eller ændre i din ordre. Afronordic.dk bruger PostNord til levering, som leverer direkte til din dør eller til en nærliggende pakkeshop som PostNords' system vælger.
Hvis der opstår forsinkelser hos PostNord, vil dette forsinke den ønskede leveringsdato. Afronordic.dk kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser hos PostNord. Oplever du udfordringer med din ordre efter afsendelse, skal du kontakte PostNord.
Levering til Bornholm, Færøerne, Grønland, visse små øer og udlandet kan have længere leveringstider.
Du kan vælge mellem følgende nationale leveringsmetoder:
PostNord MyCollect – (Pakkeshop) 49DKK
PostNord MyHome (Hjemmelevering) 69DKK
Levering til udlandet varierer afhængigt af destinationen. Priserne spænder fra DKK 79 og opad til lande i EU.
Klargøringstid
Ordrer til afhentning kan som regel afhentes inden for 24 timer i hverdage. Du vil modtage en mail med information, når dine varer står klar til dig.
Garanti og reklamationer
Afro Nordic giver 2 års garanti i henhold til den danske købelov, som dækker produktions- og materialefejl, der findes under normal brug af produktet. Reklamationen skal foretages inden for to måneder efter fejlen er konstateret. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slid, direkte eller indirekte forårsaget af forkert brug, dårlig vedligeholdelse, vold eller uautoriseret indgriben. Reklamationer om fejl og mangler, som burde opdages ved almindelig undersøgelse af varen, skal anmeldes til afronordic.dk inden for rimelig tid.
Hvis du finder fejl eller mangler i din ordre, bedes du kontakte os så hurtigt som muligt enten via e-mail eller telefon. I dette tilfælde vil vi guide dig med hensyn til reparation, udskiftning eller tilbagebetaling.
Returnering i tilfælde af fejl, mangler eller manglende levering, bedes du kontakte: Afro Nordic Shop c/o Ethnic House, Frederiks allé 94, 8000 Aarhus via e-mail: hey@afronordic.dk. Returvarer skal også sendes til den overnævnte adresse. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt med efterkrav. Returvarer kan også foretages ved at nægte at modtage varen. Dette koster 45DKK og fratrækkes din refundering.
Annullering og returnering
Der er 14 dages returret på dine varer fra den dag, de modtages. Hvis du fortryder et køb, skal du blot returnere den ubrugte vare i dens originale emballage. Din vare kan være forseglet med en klistermærke, som skal forblive ubrudt, hvis du ønsker at returnere varen. Hvis forseglingen er brudt, betragter vi varen som brugt.
Når vi har modtaget returvaren, vil hele eller en del af købsbeløbet blive refunderet til din konto inden for få dage. Du skal betale for alle omkostninger ved returnering.
Ikke afhentede varer
Afhentes en varer ikke hos pakkeshoppen, sender PostNord den automatisk tilbage til os efter 14 dage. I dette tilfælde opkræves du for prisen for returforsendelsen (45DKK) samt et håndteringsgebyr på 10DKK. Ønsker du at pakken sendes igen, vil vi bede dig betale for det nye pakkelabel.
Forsendelser med omtanke
Vi er endnu en lille virksomhed, men vi anerkender at alt hvad vi foretager os, sætter sit aftryk på vores omverden, postivt så vel som negativt. Vi ser selvfølgelig helst, at vi påvirker både mennesker og miljøet mere positivt end negativt. Men vi kan ikke komme uden om, at forsendelse af varer øger forbruget af emballage.
For at gøre emballageforbruget grønnere, har vi indtil nu foretaget følgende tiltag:
-
Vi printer ikke ordreoversigter og andre dokumenter, hvis det kan fremsendes digitalt. Hvis vi printer, bruger vi miljøvenlig, FSC-mærket papir.
-
Vores papkasser og pakkefyld bliver enten genbrugt eller er fremstillet af genanvendte materialer. Ofte modtager vi de fleste af vores varer fra vores leverandører i papkasser, som kun bliver brugt én enkelt gang. Vi ser ingen grund til at smide disse ud. Det er både mere økonomisk og miljørigtigt at genanvende disse pakker til forsendelse af varer.
-
Vi forsøger at undgå plastik i vores emballage: vores kuverter og følgeseddellommer består af 100% miljøvenlig papir og vores pakketape består af papir og naturlig gummi.
- Afhentning som alternativ: Det vil selvfølgelig altid være bedre for naturen, at varer bliver afhentet af gående kunder frem for at fragtes med lastbil. Derfor tilbyder vi afhentning i Aarhus C for vores lokale kunder.
Tak for jeres forståelse for vores ukurante emballage 🤎